I nogle tilfælde, kan det være en løsning at rydde alt data til Saphe Link app'en, og genstarte telefonen. Dette er kun muligt på Android telefoner, en lignende løsning på en iPhone kræver at man geninstallerer Saphe Link app'en -  Slet app'en helt og geninstaller.

Har du en Android telefon skal du finde app'en i telefonens indstillinger:

  • Gå ind i indstillinger > 'Apps' > Saphe Link (app'en)
    • 'Apps' kan også hedde: "Apps og underretninger", "Programmer" og lignende
    • På en Huawei skal du først ind i "Apps" og dernæst ind i "Programmer"
  • Først tvinger du app'en til at stoppe ved at trykke på knappen 'Tving stop'
    • Knappen kan også hedde ' Tving luk', 'Tvunget stop' og lignende
  • Gå ind i lager/lagring/hukommelse
    • Du har nok fanget nu, at vejen er den samme, men det kan hedde forskellige ting alt efter hvilken telefon og operativsystem du har på telefonen
  • Her trykker du på "Ryd data"
  • Genstart telefonen. Hold sluk-knappen inde og vælg "Genstart"


Når du åbner app'en igen

Når du åbner Saphe Link app'en igen, vil du blive mødt med velkomsthilsen, og du skal på ny give diverse tilladelser og indstille alarmer, da app'en har glemt alt. 


Hvorfor ikke bare geninstallere app'en?

Det er dog ikke det samme som at afinstallere Saphe Link app'en, da dette betyder at du skal indstille telefonens indstillinger for Saphe Link app'en på ny, og du vil kunne opleve at ikke alle data fra Saphe Link app'en er blevet fjernet i afinstalleringen, derfor er denne metode brugbar i særlige tilfælde.