Hvis du ikke kan se nogle alarmer på kortet, kan der være to årsager:


  • Enten er de slået fra i app'en, eller der er ingen af de indstillede alarmer indenfor en radius af 30 km fra din placering
  • Eller også har app'en ikke haft forbindelse til vores server, og derfor ikke kunnet hente alarmer ned på telefonen


Tjek om alarmerne er slået til: Slå alarmer til/fra i app'en.


Hvis alarmerne ikke er blevet hentet ned på telefonen, bør du tjekke at app'en har adgang til internettet:


  • Er mobildata slået til på telefonen?
  • Flytilstand er slået fra?
  • Viser telefonen at der er forbindelse til netværket (E, H, H+, 3G, 4G)?
    • Hvis ikke, så prøv:
      • Slå fly tilstand fra og til igen kort tid efter
      • Hvis det ikke hjælper så genstart telefonen
      • Hvis intet af det hjælper, kan det enten være dårlig dækning på området eller fejl hos udbyderen


Hvis alt dette er i orden, og mobilen har adgang til internettet/data, bør du sikre dig at app'en har tilladelse til at bruge mobil netværket. Måden du tjekker dette er meget forskellige på diverse Android telefoner, så på Android kan det være en fordel at geninstallere app'en, da app'en selv beder om tilladelse til dette, hvis man ikke ved, hvor man finder denne tilladelse.


På en iPhone går man ind i Indstillinger > Saphe Link, og tjekker at Mobildata er slået til.