Hvad er en logfil?

Logfiler er filer der indeholder information om aktiviteter, det vil sige at vi der kan se, f.eks. om der er blevet givet alarmer, hvornår, hvornår, hvor præcis GPS'en var, om der var Bluetooth forbindelse osv. 


Logfilen er tilknyttet den specifikke app, og giver derfor ingen informationer, der kan identificere brugeren af Saphe Link app'en, og bruges udelukkende af Saphe til at finde eventuelle problemer og fejl, sådan at de kan blive udbedret - som standard sendes logfiler ikke fra Saphe Link app'en, medmindre brugeren selv trykker på "Send" knappen, eller slår "Send automatisk" til i Saphe Link app'en.


Hvis Saphe support spørger om logfiler

Er du blevet bedt om at sende logfiler af Saphe support, er det fordi vi ønsker at undersøge, om der kunne være gået noget galt i Saphe Link app'en, som har forårsaget det problem, du har henvendt dig omkring. I så fald, skal support udover logfilen også have følgende oplysninger:


  • Bruger ID
  • Version af Saphe Link app'en
  • Styresystem og version
  • Telefon model
  • Dato og et tidspunkt for hvornår, du sidst har oplevet problemet, sådan at vi ved, hvor i loggen vi skal lede efter hændelsen.


Oplysningerne sender du i en e-mail til os (har du allerede en e-mail fra os, besvarer du bare den), og logfilen sender du ved at trykke på Send-knappen, se nedenfor hvordan du gør.


Her er en vejledning til hvordan du finder de informationer


  1. Gå ind i app'en > menu (3 vandrette streger øverst i højre hjørne) > Information > Tryk på "Send"
  2. Noter Bruger ID og App versionsnummer (markeret med grøn) 3. Gå ind i telefonens indstillinger og find siden med informationer om telefonen





iPhone
Gå ind i Indstilliger > Generelt > Om
Android
Her vist for en OnePlus 6T. Denne side kan se anderledes ud på andre telefoner, men findes typisk i indstillinger > System > Om, eller i dette tilfælde indstillinger > Om telefonen

Dernæst, skal vi gerne bruge en dato og et tidspunkt for hvornår, du sidst har oplevet problemet, sådan at vi ved, hvor i loggen vi skal lede efter hændelsen.


Yderligere information

Udover logfilen, har vi også brug for at vide lidt om de produkter du har:


Send logfiler automatisk

Man kan i Saphe Link app'en sætte app'en til automatisk at sende logfiler, sådan at Saphe løbende kan få besked om problemer og fejl. Det betyder ikke, at hvis der sker fejl hos brugeren, at Saphe med det samme ved det, men det giver Saphe mulighed for at undersøge fejlen, når vi er blevet bekendt med den. Det er også muligt manuel at sende logfiler ved at gå ind i menuen (3 vandrette streger øverst i højre hjørne) i Saphe Link app'en > "Information" > og trykke på "Send" knappen.


Er du blevet bedt af Saphe om at sende logfiler og holde øje med eventuelle fejl, kan det være en fordel at slå "Send automatisk" til, sådan at du er sikker på, at Saphe har de seneste logfiler. Logfiler gemmes kun i 30 dage, så fejl sket mere end 30 dage siden, kan vi ikke længere finde logfilen.